HTML

Ircsike blogja

Friss topikok

  • margit2: Gyönyörű helyen jártatok! A levegő biztos nagyon jó volt Lilikének is! %smile% (2013.06.29. 18:02)
  • Ircsike: Köszönjük szépen Lilike nevében is! Olvad ám a nagymama szív! :) (2013.05.12. 08:16)
  • margit2: Ó de édes! Mennyire repül az idő... Hogy milyen nagy, szép kislány már! Olyan okosan figyel!... (2013.04.19. 08:08)
  • Ircsike: Köszönjük szépen! :) Boldog nagymamás ünnepünk volt! :) (2013.04.02. 07:07)
  • margit2: Ó de aranyos! Valóban egész nagyosan mosolyog már! %smile% (2013.02.07. 20:37)

Címkék

2008.01.07. 05:23 Ircsike

Egy kicsit hosszabb blogbejegyzes a szokasosnal, de engem nagyon megfogott ez a sok szep, hasznos gondolat, amiket valoban erdemes atgondolni, alkalmazni az eletunkben.

Minden ember, minden apró mozzanat életedbe úgy került, hogy magad vontad oda. Az pedig, hogy most mit kezdesz velük, rajtad áll.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Találjuk meg életünk értelmét

Ki vagyok én, mi a célja az életemnek? Ha feltettük már magunknak ezt az alapvető kérdést, és meg is tudtuk válaszolni, jó úton haladunk az önmegvalósítás felé. Találjuk meg életünk értelmét!

Amennyiben nem sikerült kielégítő választ adnunk rá, el kell gondolkodnunk személyiségünk előnyein-hátrányain, miben tudunk értékeset nyújtani a munka és a magánélet terén egyaránt. Tegyük mindezt azért, hogy megfelelő célokat tűzzünk ki magunk elé, és azok megvalósításával foglaljuk el magunkat. Fontos az is, hogy ne zárkózzunk be önmagunkba, olykor törjük meg a hétköznapok monotóniáját: ápoljuk a barátságot, járjunk el találkozókra, étterembe, szórakozni, építsünk ki új kapcsolatokat - tanácsolják a szakemberek. Ha megfosztjuk magunkat ezektől a lehetőségektől, és inkább az alvást választjuk például egy esti program helyett, természetes, hogy a végén nem lesz miből profitálnunk. A boldog élet dinamizmust igényel, és nem azt, hogy folyton "takaréklángon égjünk"!

Figyeljünk jobban másokra!

Az empátia olyan képesség, melynek segítségével megérthetünk és megismerhetünk másokat, azonosulva velük. Általa megkönnyítjük a kapcsolattartást, javítunk életszemléletünkön. Próbáljuk meg, hogy a hozzánk közel állók vagy a tőlünk eltávolodott, sokban hibáztatott személyek helyébe képzeljük magunkat. Jöjjünk rá az okokra, például: a főnökünk ideges - mert beteg a gyereke, a társunk figyelmetlen velünk - mert munkahelyi gondjai vannak, a kollégánk utálatos - mert környékezi az influenza. Legyünk megértőek, hiszen bizonyára mi sem lennénk különbek adott esetben.

"Egyezzünk ki" a múltunkkal!

Elfogadni a múltat azt jelenti, hogy félre tudjuk tenni régi sérelmeinket, belenyugszunk mindabba, amin úgysem tudunk változtatni, "megemésztjük" a családi bajokat, és képesek vagyunk túltenni magunkat váláson, gyászon és más szomorú eseményen. Emellett kezelni tudjuk a függőben lévő vitát, feszültséget, melyet nem szabad véglegesnek tekintenünk. Lehet, hogy nehéz ezt a magatartást megvalósítanunk, viszont elengedhetetlenül fontos lépést jelent a boldogság felé vezető úton, a szükségtelen bánat, az értelmetlen szenvedés, fájdalom elkerüléséhez.

(www.patikamagazin.hu)

Ezekkel a gondolatokkal kivanok Nektek kez- es labtores mentes meseszep hetet.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ircsike53-blogja.blog.hu/api/trackback/id/tr856318764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogyo 2008.01.07. 07:53:46

Vidám csúszásmentes szép napot !!

bogyo 2008.01.07. 08:19:44

Köszönöm !

Timea 2008.01.07. 08:31:49

Az "Ismerjük meg magunkat" projekt nekem sosem ment igazán:D Legyen nagyon szép heted/hetetek. puszi

ametiszt 2008.01.07. 09:54:20

én is köszönöm :-) szép lett az új külső,különösen a lótuszos köszöntő tetszik ölellek

Emi 2008.01.07. 15:21:19

A Judith vendégkönyvébe olvasgattam és én aki kiváncsi vagyok minenre ellátogattam ide. Minden nagyon szép Nagyon tetszik Gratulálok. Kívánok további mondenjót És még visszatérek ide Üdvözlettel Emi

margit2 2008.01.07. 20:49:46

Igen, így elolvasva az általad írtakat sok mindennel egyetértek, de nem könnyű mindent így csinálni, még, ha szeretnénk is... pedig jó lenne... %smile%

Gitty 2008.01.07. 21:58:59

Szia. Nagyon szép lett a blogod. : ) Saját magam megismerésével valahogy én is úgy vagyok, mint Timi. Sosem ment igazán nekem sem. Legyen szép heted és vigyázz magadra.. : )

Lazac 2008.01.08. 10:55:59

Nagyon hasznos tudásanyagot tettél ide fel kedves barátnőm.:) Köszönöm szépen. Szép hetet nektek.:)

Krisszta 2008.01.08. 17:40:34

Én is köszönöm! Nagyon szép lett a blogod Ircsike! :-) Legyen szép estéd! :-) Szeretettel ölellek!

Ircsike 2008.01.09. 05:28:23

Koszonom szepen Nektek! :) Talan most mar kialakult a blogom "vegleges" formaja. Ebben az evben egy kicsit komolyabbra valtottam a stilust. Sokat dolgoztam vele, de nekem megerte.:) Mindenkit szeretettel olelek!

szepy 2008.01.09. 08:51:07

Nekem is teszik a blogrucid, tényleg komolyabb. A bejegyzés pedíg elgondolkodtató. Mindíg tanul az ember. Szép napot Ircsike.

Emi 2008.01.10. 00:56:10

Kedves Ircsike! Megint eljöttem hozzád Oly jó itt lenni és olvasgatni. Nagyon jó dolgokat irogatsz tetszik nagyon mert sok a igazság benne. További legjobbakat neked. Legyen szép napod Szeretettel ölellek Emi

zsuszi 2008.01.16. 06:05:40

Kedves Ircsike! Eddig is szép volt a blogod, de mostmár csinos is :) Nagyon jó volt olvasni az álatald idézett cikket, mindig nagyon hasznos tanulnivalókhoz lehet Nálad hozzájutni. Puszi-Zsuszi
süti beállítások módosítása